meitenuforums.1s.lv

 
    |


Kā kļūt par teicamnieku?


Kā kļūt par teicamnieku?

Kāds skolēns tu esi?
  • Apzinīgais tips Stundās bieži vien garlaikojies, jo mācību vielu apgūsti bez problēmām. Ja kāds no klasesbiedriem kaut ko nesaprot, tu steidzies palīgā. Sagatavošanās kontroldarbiem un to nokārtošana tev neizraisa stresu, gluži pretēji – tu pat jūties iepriecināts, ka varēsi pierādīt savas zināšanas un spējas. Ko darīt? Ar atzīmēm un attiecībām ar skolotājiem tev viss ir kārtībā. Tu zini, kā rīkoties, ja pilnībā neizproti jauno vielu. Tu apzinies, ka gūtās zināšanas nāks tev tikai par labu, un tas ir lieliski, taču tev nenāktu par ļaunu uzlabot savas attiecības ar klasesbiedriem. Šajā mācību gadā mēģini būs sociāli aktīvāks!
  • Viduvējais tips Visbiežāk tavas zināšanas tiek novērtētas ar atzīmi 7. Tu nesēdi ne pirmajā, ne pēdējā solā, un tieši to pašu var attiecināt arī uz mācībām – ne mācies, ne nemācies, drīzāk izvēlies tādu kā vidusceļu. Ja ir kaut kas interesants, tu to klausies, izpildi prasīto, bet, ja konkrētā viela tev nav saistoša, nemaz nemēģini iedziļināties, lai to izprastu, taču vēlāk tas atspoguļojas zināšanās un, protams, vērtējumā. Ko darīt? Nav nekā garlaicīgāka, kā būt tādam paša, kā visi. Izcel savu individualitāti, un tu redzēsi, ka klasesbiedri sāks pret tevi izturēties ar lielāku cieņu un interesi. Pats izrādi interesi par mācību priekšmetiem, stundu laikā nebaidies uzdot jautājumus. Ja tā turpināsi, visa mācību gada laikā varēsi lepoties ar sevi, padarīto darbu un iegūto gandarījumu.
  • Padevīgais tips Informācija uz tāfeles tev bieži vien ir kaut kas tikpat nesaprotams kā ķīniešu hieroglifi. Tu nemaz nepūlies iedziļināties, jo jau sākotnēji neko nesaproti, tāpēc centies kaut kā “izsprukt cauri” kontroldarbos. Tas izdodas mācību gada sākumā, bet gada beigās situācija kļūst dramatiska, taču tu tik un tā uzskati, ka neesi neko zaudējis. Ko darīt? Šajā mācību gadā tev jāmaina attieksme pret mācībām. Tev trūkst pārliecības un ticības sev. Atliek tikai vienu vai divas reizes nepaveikties, un tu jau atmet visam ar roku. Diemžēl arī dzīvē bieži visu ar pirmo reizi nepanāksi. Tev vairāk jāparāda savs raksturs, jo padošanās nav no labākajām rakstura īpašībām, ar to nevar lepoties. Nebaidies lūgt skolotāju, klasesbiedru un vecāku palīdzību.
  • Atrunas, kas jāaizmirst Slinkums pildīt mājasdarbus. Tikai mazi bērni dzīvo pēc principa: “gribu – negribu”, taču tu jau sen neapmeklē bērnudārzu! Slinkums nedrīkst būt tavs sabiedrotais mācību laikā, it īpaši, ja vēlies uzlabot sekmes šajā mācību gadā. Nopelnīt sekmīgu un teicamu atzīmi ir daudz patīkamāk, turklāt padarītais būs papildinājums tavai zināšanu bagāžai.
  • Trūkst laika mācībām. Ja tu apmeklē ārpusskolas nodarbības un šī iemesla dēļ tev trūkst laika mācībām, padomā, kā pareizi sadalīt savu laiku. Aprunājies ar vecākiem, treneriem, iespējams viņi var kaut ko ieteikt. Varbūt šajā mācību gadā vari pieteikties jaunā pulciņā, kas neaizņems tik daudz brīvā laika.
  • Esmu atpalicis mācībās. Ja tu esi iekavējis mācību vielu, tad iekavēto nepieciešams atgūt pēc iespējas ātrāk. Nevajag to atlikt uz vēlāku laiku, jo situācija tikai pasliktināsies. Tev uzreiz jālūdz palīdzība skolotājiem vai klasesbiedriem. Ja kavē mācības slimības dēļ, tad tik un tā interesējies par skolā notiekošo, centies pildīt mājasdarbus tik daudz, cik spēj tikt galā paša spēkiem.
  • Plāno savu laiku pareizi Mācīties labāk un kļūt par teicamnieku nenozīmē sēdēt pie rakstāmgalda no agra rīta līdz vēlai naktij. Galvenais ir pareizi organizēt savu laiku un izmantot to, tad arī pietiks laika gan mācībām, gan atpūtai. Stundu laikā esi vērīgs, lai mājās, pildot mājasdarbus, tev būtu pieejama visa nepieciešamā informācija. Atnākot no skolas, aplūko, kas ir uzdots un cik uzdevumi ir grūti. Apdomā, cik ilgs laiks tev būtu nepieciešams mācībām un cik daudz laika vari atvēlēt, piemēram, pastaigai ar draugiem. Noteikti pievieno kādu pusstundu vai pat stundu neparedzētiem apstākļiem.
  • Jau iepriekš izdomā, kad veiksi uzdotos mājasdarbus. Ja esi nolēmis mācīties divas stundas, tad dari to, nevis ik pēc desmit minūtēm iečeko, kas jauns sociālajos tīklos. Centies ievērot principu: “Atpūta seko pēc labi padarīta darba.” Satiecies ar draugiem tad, kad visi mājasdarbi ir izpildīti un uz skolu nākamajā dienā var doties ar mierīgu sirdi. Grūtākos mājasdarbus neatstāj pēdējos. Ar tiem būs vieglāk tikt galā, kamēr vēl nebūsi noguris. Pildot mājasdarbus, radi tādus apstākļus, kas tevi nenovērstu no mācībām, piemēram, neslēdz iekšā datoru, pasaki mājiniekiem, lai tuvāko stundu laikā tevi netraucē utt.
  • Turi savu darba galdu vienmēr kārtībā. Katrai lietai jābūt savai vietai. Muļķīgi ir izniekot laiku, piemēram, pusstundu meklējot ķīmijas pierakstu kladi.
  • Gandarījums par padarīto Galvenais nav nopelnīt visaugstākās atzīmes visos mācību priekšmetos, jo jāatzīst – tas ir diezgan grūti izpildāms uzdevums. Tev vajag ar prātu rast risinājumus situācijām, kas rada grūtības. Nebaidies pieļaut kļūdas un saņemt zemāku novērtējumu, nekā cerēts! Uztver to kā veidu stiprināt sevi kā personību, kā dzenuli, kas liek iet uz priekšu un panākt vēlamo. Svarīga ir tava atdeve darbam jeb centība, kas, liec aiz auss, atmaksājas, un teicamās atzīmes noteikti sāks parādīties arvien biežāk. Ir pašsaprotami, ka katram no mums kāda joma padodas labāk. Velti nopietnu attieksmi darbam gan skolā, gan mājās, lai uzdotais vienmēr ir padarīts pēc tīrākās sirdsapziņas, lai gala rezultāts tevi pašu apmierinātu un tu justos gandarīts.
  • Vēl daži padomi mērķa sasniegšanai Pat ja tev nepatīk kāds mācību priekšmets vai skolotājs, centies to apgūt tikpat labi kā pārējos. Ar vienaldzību situāciju tikai padarīsi sarežģītāku. Tev jāsaprot, ka neko nevajag “iekalt”. Visa informācija ir jāizprot. Piemēram, teorijas nepieciešams vairākas reizes izlasīt, saprast, censties lietot praksē. Tādā veidā informāciju būs vieglāk atcerēties. Daudziem uzlabot sekmes traucē bailes uzdot jautājumus un lūgt palīdzību. Skolotājs vaicā, vai visiem ir skaidrs, bet klasē valda klusums. Ja tevi māc šaubas, pajautā, un uzreiz saņemsi atbildi. Nebaidies jautāt, pārjautāt un precizēt! Jautājumi nav muļķības pazīme – tā ir acīmredzamā vēlme uzlabot zināšanas.
Komentāri (0)  |  2012-09-22 02:25  |  Skatīts: 10641x       TweetMe   
- Pievienot komentāru:

Vārds:

Komentārs:

Drošības kods:

Atpakaļ